MUZEJ CROATA INSULANUS | Virtualna izložba Stanka Padarića
1547
post-template-default,single,single-post,postid-1547,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive

Virtualna izložba Stanka Padarića

Muzej Croata insulanus Grada Preloga nastavlja ciklus predstavljanja preloškog likovnog kruga okupljenog oko Likovne udruge Donjeg Međimurja Prelog, putem virtualnih izložbi članova Udruge.


Likovna udruga Donjeg Međimurja Prelog, 2019. godine obilježila je 30 godina rada i djelovanja. Prva kolektivna izložba slika skupine slikara iz Preloga održala se je u “Kinu Kalnik”, sadašnjem Domu kulture. Između ostalih izlagali su Ivan Haramija Hans, Božidar Žegarac, Franjo Ružman i Dragutin Blažinčić, u suradnji s Vinkom Mlinarcom koji je tada pomagao skupini tadašnjih omladinaca. Franjo Ružman sa svojim kolegama slikarima iz donjeg Međimurja, prvenstveno Damirom Šalarijem i Franjom Mustačom, osnovao je udrugu, Likovnu udrugu Donjeg Međimurja Prelog.

Od samih početaka djelovanja Udruge izlaže i Stanko Padarić. Tokom izučavanja zanata, soboslikara i ličilaca u Varaždinu, upoznaje osnove likovnog stvaralaštva. Prvi puta izlaže 1982. godine u Lendavi, do sada je izlagao na brojnim skupnim izložbama diljem Hrvatske, ali i u susjednim zemljama. Održao je tridesetak samostalnih izložbi. Najčešće slika u tehnici ulja ili akrila na platnu, međutim nisu mu nepoznate niti druge tehnike.

Povezanost s prirodom Stanko Padarić u svojim djelima iskazuje od samih početaka bavljenja slikarstvom. Na tragu naivnog slikarstva prati život u ruralnom kraju iz kojeg dolazi, ribiće, mlin na Muri, drvene kuće, crkve, detalje koje je duboko proživio. Motive provlači kroz različita godišnja doba koja su zaslužna za bogatu skalu boja. Josip Šimunko kolorit u njegovim djelima objašnjava na sljedeći način: „Jezik boja gotovo je reduciran na sekundarne boje. Tako na primjer čiste crvene boje gotovo da i nema, a žuta je gotovo uvijek pretvorena u prljavo žutu. Dominiraju oker i sivo-plavo-crne nijanse u kojima žuto ili plavo zelena postaje izlazna boja slike.“ Za razliku od „naivca“ koji slikaju na staklu, opredjeljuje se za slikanje na platnu i zidnim površinama kroz prepoznatljive motive gornje međimurskog podneblja.