MUZEJ CROATA INSULANUS | Izložba slika “Otkrivanje slikarskih tajni – InfraredArt” Dijane Nazor
970
post-template-default,single,single-post,postid-970,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive

Izložba slika “Otkrivanje slikarskih tajni – InfraredArt” Dijane Nazor

Otvorenje izložbe: 31.siječnja 2020., 18h; trajanje izložbe: 28. veljače 2020. 

Dijana Nazor, profesorica likovne kulture i viša konzervatorica-restauratorica na Odjelu za štafelajno slikarstvo Hrvatskog restauratorskog zavoda u Zagrebu, već se više godina bavi iznimno intrigantnim i korisnim znanstvenim područjem i temom „Slike u infracrvenom području: odlaganje vidljivog“, na čemu je obranila doktorsku disertaciju na ALU u Zagrebu. Na nekoliko izložbi do sada, koje su 2016. bile umjetnički dio doktorskog rada, slikarica je prezentirala djela u akrilu koja funkcioniraju u dva sloja vidljive i nevidljive stvarnosti. Na prvoj gledamo slike u maniri kolorističke apstrakcije, a u donjem nevidljivom sloju slike- koji je vidljiv samo infracrvenom kamerom – postoji potpuno druga crno/bijela slika s novim motivom, pretežno portretima istaknutih europskih umjetnika, motivom anđela, citatima filozofa i umjetnika, ali i dva autoričina portreta. Tek rijetki ljubitelji i kolekcionari umjetnina upućeni su u to kako često u podslojevima slika postoje neki drugi preslikani prizori, i upravo je infracrvena metoda analize davala ne samo uvid u tajne neke slike, već je često pomagala kod atribuiranja vrijednog djela nekom određenom umjetniku. Stvaranjem novog likovnog djela autorica doprinosi razvoju nevidljive slike te ukazuje na novu mogućnost/perspektivu slikanja u mediju štafelajne slike u bliskom infracrvenom području u primjeni dvostruke slike. Koncept „slike u slici“ pokazuje pred nama sasvim nov način, prilagođen suvremenom tehnološko-kemijskim mogućnostima, iako ta praksa nije od danas, već je preslikavanje slojeva i skrivanje značenja i rebusa u umjetničkim djelima staro mnogo stoljeća. (Iva Korbler)

Znanstvenik i umjetnik, prof. emeritus Vilko Žiljak, sa svojim istraživačkim timom, prije deset godina u Zagrebu je razvio inovaciju nazvanu InfrareDesign/InfraredArt. Istraživanjem kojim je uvedena zaštita u ispisu svih grafičkih proizvoda (dokumenata, diploma i vrijednosnica), započeo je u svojoj Galeriji Sveti Ivan Zelina. U svijetu prvu primjenu u stvaranju infrared slikarstva u različitim tehnikama ostvarila je akademska slikarica Nada Žiljak, 2009. godine. Moderna i suvremena tehnologija kroz razne IR kamere i detektore, omogućuje nam da uđemo u slojeve slike i da otkrijemo ono što je ljuskom oku potpuno nedostupno.

Posebnost ove izložbe je u tome što „na jednoj izložbi imamo dvije izložbe. Jednu čitku i drugu nevidljivu, prezentnu tek okom kamere“. Dakle, „radi se o intrigantnom dijalogu koji nudi novu razinu umjetničke komunikacije“, istaknuo je Stanko Špoljarić.

Dijana Nazor rođena je 1971. u Splitu. Doktorirala je na poslijediplomskom sveučilišnom doktorskom studiju Slikarstvo  na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu 2017. god. pod mentorstvom red. prof.  art. Igora Rončevića i  izv. prof. dr. sc. Jane Žiljak Gršić. Diplomirala je 1995. godine na Fakultetu prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja u Splitu, danas Umjetnička akademija, te stekla zvanje profesora likovne kulture-restauratora. Godine 1990. maturirala je u Školskom centru za primijenjenu umjetnost i dizajn u Splitu.

Od 1995. izlagala je na 32 samostalne izložbe u Hrvatskoj, Belgiji i Australiji. Od 1993. sudjelovala je na preko 100 žiriranih skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Godine 2006. stručno se usavršavala na dvomjesečnom rezidencijalnom boravku u Parizu, u atelijerima Cité Internationale des Arts.

Autorica je deset likovno-urbanih instalacija i dva happeninga Međunarodnog uličnog festivala Cest is d’Best. Od 2007. voditeljica je likovnog programa festivala unutar kojega je autorica i voditeljica četiri projekta: Međunarodnog festivala umjetničkih zastavica, Festivala umjetničkih naljepnica Art Walk, Cest klupaonice te je suautorica Najfotografije. Sudjelovala je na 42 likovne kolonije u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. Koautorica je udžbenika Pogled, potez, od 5. do 8. razreda osnovne škole, Zagreb, Profil i dvaju priručnika s CD-om za učiteljice/učitelje likovne kulture 2007./2008. i 2013./2014. godine. Koautorica je i novog udžbenika Opažam, oblikujem za 5. razred osnovne škole, Zagreb, Profil Klett i priručnika za učiteljice/učitelje likovne kulture 2019. godine.

Dobitnica je više nagrada, priznanja i pohvala za umjetnički rad. Za doprinos u likovno-pedagoškom radu dodijeljene su joj dvije državne nagrade: Godišnja državna Nagrada Ivan Filipović 2012. i Odlikovanje Reda Danice hrvatske s likom Antuna Radića 2013. Nositeljica je počasnog zvanja AFIAP Međunarodne federacije fotografskih umjetnosti od 2013. godine.  Objavljeno joj je više znanstvenih i stručnih radova te je sudjelovala na više domaćih i međunarodnih konferencija.  Stekla je naslovno nastavno zvanje predavača u umjetničkom području, polje likovne umjetnosti na Tehničkom veleučilištu u Zagrebu 2019. godine. Članica je HDLU-a Zagreb od 1998. godine, InSEA-e od 2006. (Međunarodno društvo za obrazovanje putem umjetnosti), Fotokluba Zagreb od 2003. do 2011. i Hrvatskog grboslovnog i zastavoslovnog društva od 2017. Živi i radi u Zagrebu.